Dagje achter de schermen..... bij Speurlijn.nl

e dag begint ontspannend met het bouwen van een duurzaam huis met zonnepanelen… Creatieve geest van de twee jarige Liz met een ruime fantasie van haar moeder.

Zodra ik Sil, de jongste van het stel, op bed heb gelegd komt er een bestelling binnen. Deze kan ik maar voor de helft klaar zetten, aangezien de bestelde speurlijn vandaag bij de nieuwe materialen binnen komt. Ik mail de klant nog even terug met de vraag of zij ook de maten van haar hond heeft gemeten. Als service bieden we namelijk aan om het tuig afgesteld op te sturen, scheelt thuis een hoop pas en meet werk. De klant is op haar werk dus dat is niet mogelijk. Ik mail haar terug dat er een beschrijving bij de bestelling bijgevoegd zit met tips voor het afstellen van het tuig. Ook kan zij mij altijd een mail of whats-app bericht mag sturen met foto’s zodat ik mee kan kijken en eventueel kan helpen. Onze service reikt verder dan alleen pakketjes in pakken en versturen.

En terwijl ik met deze order nog bezig ben, en Liz zich uitstekend met haar klei vermaakt, hoor ik de telefoon gaan. We zijn telefonisch alleen ’s avonds tussen 20.00 – 21.00 uur bereikbaar, aangezien bellen met twee kinderen op veel momenten onmogelijk is. Maar nu kan het wel even.

Ik ben net te laat, luister mijn voicemail af en bel de klant terug. Hij heeft zelf geen enkel idee welke speurlijn hij voor zijn hond moet kiezen. Nadat ik een beeld heb van zijn hond, de mate waarin de hond trekt tijdens het speuren en de frequentie van de speurlessen die hij volgt, leg ik rustig uit welke verschillende soorten speurlijnen er zijn. Per speurlijn vertel ik wat de voor en nadelen kunnen zijn. Op deze manier kan de klant zelf zijn keuze maken. Ik help de klant via de telefoon door het bestel schema heen, want anno 2015 is nog niet voor iedereen online bestellen dagelijkse kost. Het lukt hem niet de kortingscode in te vullen, geen punt dan maak ik aparte betaal-link aan zodat deze klant toch zijn korting kan gebruiken. Terwijl ik, samen met Liz, deze bestelling aan het klaarmaken ben gaat de telefoon. De klant belt om te vertellen dat het hem toch gelukt is, samen met zijn vrouw had hij het toch nog een keer geprobeerd en toen lukt het wel. Tja wie bedenkt het nu om een code, bestaand uit 3 woorden, aan elkaar te schrijven. Rare kortingscode bedenkers bestaan er toch ;-) 

Liz helpt driftig met de pakketjes inpakken. Ze mag de goodies in de dozen erbij doe. Zorgvuldig kiest ze het lekkers en wat leuks om mee te spelen uit en stopt ze in de dozen. En toen werd ze even afgeleid, voor ik het door heb staat ze met een tuig in haar handen: "Auto open doen"... Op deze manier had ik de sluitingen op de tuig natuurlijk nog nooit bekeken. Onze tuigen bevatten 4 sluitingen, welke allemaal open kunnen en vergrendeld kunnen worden met de rode schuif. Zeer handig ook voor honden die niet graag hun kop ergens door steken,de tuigen gaan net zoals een halsband om.

Zodra alle pakketjes ingepakt zijn, de labels erop zitten, en Liz zorgvuldig een leuke sticker voor op de doos heeft uitgekozen en opgeplakt, kunnen we gaan lunchen. Nog voordat ik alles op tafel heb hoor ik heel hard: "Pakketjessss...". En de grote bus van onze favoriete bezorger staat voor de deur, hij brengt ons een doos vol met Biothane speurlijnen. Hier zijn wij heel blij mee!

Ik stop de juiste lijnen in de juiste dozen en de rest gaat op de voorraad plank. Ook zit er een speciale bestelling bij, van een klant die een 10 meter Biothane lijn met handvat wil voor het wandelen. Vrijwel elke aanpassing kunnen we laten maken.

Na de lunch wordt Sil wakker en maken we ons klaar om de pakketjes met de bakfiets weg te brengen. Ik stuur de klant van de Biothane lijn met handvat een berichtje dat haar lijn er is, en ze wil deze graag direct ophalen. Ook dat kan op maandag t/m donderdag in Enschede en op vrijdag in de Lutte. Al vrij snel wordt de lijn en het ecologische speeltje voor haar hond opgehaald, en ook deze bestellingen worden leuk ingepakt!

We wonen in een dorp en brengen de pakketjes zelf weg naar het postagentschap in de Humbo (Jumbo) hier, aldus Liz. Gelukkig hebben we een regenkap over de bakfiets, alle pakketjes (en kindjes) bleven droog tijdens de flinke hagelstorm die over ons, of beter gezegd mij, heen kwam op de heenweg. Fiets op slot, kinderen en pakketjes mee en samen geven we deze af aan de goedlachse mevrouw achter de balie, die elke dag vriendelijk onze pakjes aanneemt. Ik zou, als ik die mevrouw zou zijn, bloed nieuwsgierig zijn naar wat er toch elke keer in de oranje ingepakte pakketjes met grappige sticker zou zitten….

Klinkt allemaal heel roos kleurig zo'n dagje bij Speurlijn.nl.… en dat is het ook hoor! Ik geniet van het thuis zijn bij mijn kinderen, het leveren van mooie en degelijke materialen, mensen helpen uitkiezen en het leuk kunnen inpakken van de pakketjes. Meestal werken mijn kinderen redelijk mee als ik de bestelling klaar maak, maar soms… dit was de schade van vandaag ;-)


Write a comment

Please login or register to comment